Strona główna
Jak stworzyć firmową stronę internetową branży nieruchomości?

Jak stworzyć firmową stronę internetową branży nieruchomości?

28.04.2023

Jak stworzyć firmową stronę internetową branży nieruchomości?

Projekt strony internetowej najlepiej zlecić specjalistom. Działasz w branży nieruchomości ze swoim biznesem? W naszym artykule opisujemy, jak zaprojektować firmową stronę. Sprawdzamy, jak wygląda jej budowanie i z jakich elementów powinna się składać. Na co zwrócić szczególną uwagę? Odpowiadamy w naszym tekście!

Strona internetowa a domena i hosting

Pierwszym krokiem, który jest wymagany do publikacji strony WWW, jest wybór domeny i hostingu. Firmy hostingowe umożliwiają publikację serwisów, a ich działanie polega na przechowywaniu plików serwisu na serwerach. Aby wybrać serwer dla swojej firmowej strony, porównaj kilka ofert. Hostingiem nazywa się udostępnianie zasobów, a więc przestrzeni serwera na komputerze podłączonym do Internetu. Dzięki temu będziesz mógł przechowywać dane takie jak dokumenty, konta e-mailowe czy inne pliki. Z kolei domena to własny adres internetowy. Dzięki niej udostępnisz swoje usługi.

Jak wygląda budowanie strony WWW?

Na budowanie strony WWW Twojej firmy działającej w zakresie nieruchomości składają się projekt serwisu, a więc grafika, układ i funkcjonalności, layout, a więc projekt strony obecny w kodzie oraz CMS. Poza tym ważne jest UI, które oznacza User Interface. Stanowi on pierwszą część strony widoczną po otworzeniu w przeglądarce internetowej Twojej witryny. Pierwszy kontakt wpływa na to, czy internauta postanowi zostać na Twoim serwisie i zapozna się z Twoimi usługami.

UX z kolei to User Experience, a więc doświadczenia użytkownika. Polega na sposobie interakcji użytkownika z serwisem, menu czy nawigacją lub częściami, które nawołują do działania.

Budowanie strony WWW a content

W celu zwrócenia uwagi internauty warto pomyśleć o zawartości profesjonalnej strony internetowej. Składa się ona z:

wyróżniających się nagłówków,

tekstów reklamowych,

ciekawych treści.

Poza tym istotne są takie czynniki jak strona główna. Na niej powinny się znaleźć słowa, które są związane z nazwą firmy czy ogólnie działalnością w zakresie nieruchomości. Podstrona z usługami również jest wymagana. Dobrze, aby każda usługa miała swoją podstronę. Strona firmowa powinna również zawierać wpisy na blogu czy FAQ.

Warto wiedzieć, że większość internautów zwraca uwagę jedynie na nagłówki. Używanie H1 – H6 to podstawa content marketingu.

Responsywna strona firmowa

Jak informuje Gemius w raporcie „E-commerce 2022” w Polsce, 75% internautów korzysta ze smartfonów, a więc urządzeń mobilnych. Dlatego tak ważna jest responsywność strony firmowej. Na czym to polega? Strona internetowa sama z siebie dopasowuje się do ekranów urządzeń mobilnych. Ma różną rozdzielczość. Inaczej się będzie wyświetlać na tablecie, a inaczej na laptopie. Zamiast tworzenia różnych wersji stron, warto pomyśleć o RWD, a więc Responsive Web Design, a zatem technice projektowania stron internetowych pod urządzenia mobilne i użytkowników.