Strona główna
Co może dać strona internetowa branży spożywczo-gastronomicznej?

Co może dać strona internetowa branży spożywczo-gastronomicznej?

28.04.2023

Co może dać strona internetowa branży spożywczo-gastronomicznej?

Jeśli jesteś właścicielem restauracji, baru czy sklepu spożywczego, z pewnością wiesz, jak ważne jest promowanie wizerunku firmy. Zastanawiasz się nad firmową stroną? Oto korzyści, jakie przynosi strona WWW własnego biznesu. Jakie pełni funkcje? Co powinna zawierać profesjonalna strona internetowa? Sprawdzamy w naszym artykule!

Strona firmowa: pozytywny wizerunek biznesu

Jak wynika z badań Gemius i raportu „E-commerce 2022” produkty spożywcze kupuje 45% Polaków w sieci. Planujesz założenie strony firmowej z produktami spożywczymi? A może chcesz przenieść się do sieci z usługami gastronomicznymi? Zdecyduj się na profesjonalną stronę firmową. Wzbudzisz nią większe zaufanie swoich potencjalnych klientów.

Kolejna zaleta to zmiana wizerunku firmy na nowoczesną, solidną i kompetentną. Wpływa to także na jej prestiż i wyróżnia ją na tle konkurencji. Poza tym istotna jest identyfikacja wizualna firmy. Postaw na nowoczesną estetykę – minimalizm i klasyka są ponadczasowe, podobnie jak stonowane kolory.

Widoczna w sieci wizytówka Twojego biznesu

Prowadzisz biznes w branży spożywczej lub gastronomicznej? Zależy Ci na poszerzeniu grona odbiorców Twojej oferty? Profesjonalna strona internetowa stanowi odzwierciedlenie Twojego biznesu. Przez to klienci mają dostęp do Twoich usług przez całą dobę, od produktów spożywczych po zamówienia żywności. Bez względu na lokalizację, w której się znajdują, internauci znajdą szybko Twój biznes. Dobrym pomysłem jest również obecność w Google Moja Firma. Jest to całkowicie darmowe narzędzie, które działa jak wizytówka. Zawiera:

  • dane kontaktowe,

  • adres strony internetowej,

  • godziny otwarcia restauracji czy sklepu spożywczego,

  • zdjęcia lokalu czy produktów.

Zmiana zasięgu i dojście do nowych klientów

Prowadzisz własną restaurację lokalnie? A może jesteś właścicielem sieci sklepów spożywczych i działasz globalnie? Dobrze jest dzięki stronie WWW zwiększać swój zasięg. Dzięki niej rozreklamujesz swoje produkty wśród internautów. Nie ograniczają się żadne ograniczenia związane z lokalizacją. Dzięki temu masz dostęp do szerszego grona odbiorców. Pozwala to także na działanie na większą skalę. Dlatego skorzystaj z możliwości, jakie daje obecność w sieci!

Jakie funkcje pełni strona firmowa?

Budowanie strony WWW wiąże się z jej następującymi funkcjami:

  • informacyjną – widoczność Twojej firmy w sieci, dojście do nowych klientów, rozpoznawalność Twojej firmy wzrasta, informacje o działalności firmy są dostępne, podobnie jak oferta produktów i usług,

  • wizerunkową – wzbudzanie większego zaufania u internautów, gdyż strona WWW restauracji czy sklepu spożywczego sprawia, że jest postrzegana jako nowoczesna firma. W ten sposób kreujesz wizerunek w sieci u klientów i konkurencji. Przy tym przyczyni się to do wyróżnienia się na jej tle i podniesienia wiarygodności Twojego biznesu,

  • promocyjną – jest to dobra opcja reklamy. Inwestycja ta się zwraca. Poza tym można poszerzyć zasięg wpływów i obszar działania przedsiębiorstwa. Zwiększysz zasięg oferty na cały kraj.

Z czego powinna się składać profesjonalna strona internetowa?

Strona firmowa powinna być:

  • dostosowana do targetu – grupy docelowej,

  • podstron – oferujesz różne artykuły spożywcze? Przygotuj podstrony, a więc landing pages!

  • wysokiej jakości treści – na temat działania Twojej firmy i oferty. Dotyczy to zarówno danych kontaktowych, jak i wpisów na blogu.

  • przystosowanie do wyszukiwarek – analiza fraz kluczowych,

  • promocja zewnętrzna – zdobywanie linków,

  • szybkość strony WWW – Twój serwis powinien się ładować w ciągu maksymalnie 3 sekund.